STuNT MeDia .NL

Live Chat als praktische tool voor iedere webshop

Live Chat

We leven in een tijdperk vol interessante innovaties. Als mens zijn van nature dol op communicatie. De smartphone is daar een voorbeeld van. Tegenwoordig is er een nieuwe tool waardoor communicatie nog soepeler verloopt: Live Chat. Deze praktische tool zie je steeds vaker verschijnen op webshops en bij retailers. De reden hiervoor is erg begrijpelijk. Live Chat biedt kansen die een webshop normaliter mis zou lopen. Zo kan Live Chat de omzet verhogen, een betere klantenservice opleveren en de kosten reduceren.

Nieuwe trend onder retailers

Het is je wellicht opgevallen dat steeds meer webshops en retailers een nieuwe functie hebben geïnstalleerd op hun pagina’s. Dit is de praktische tool met de naam Live Chat. Deze handige applicatie zorgt ervoor dat een klant direct kan communiceren met een werknemer. De klanten krijgen op deze manier optimale ondersteuning wanneer ze actief zijn op de website. Als bedrijf wil je dit uiteraard. Daarom is het installeren van Live Chat een nieuwe trend geworden onder retailers. Welk bedrijf wil immers niet profiteren van de vele voordelen?

Hogere omzet door Live Chat

Er zijn genoeg redenen om deze handige tool te overwegen. Zo kan Live Chat zorgen voor een hogere omzet. Klanten op de website kunnen direct hun vragen en twijfels kwijt bij een echt persoon via deze communicatie tool. Uit diverse onderzoeken is ook gebleken dat Live Chat een positieve invloed heeft op de ervaring van de bezoeker. Klanten zijn sneller geneigd om toch iets aan te schaffen nadat al hun vragen zijn beantwoord door een deskundige medewerker. Deze handige tool verhoogt dus met andere woorden de conversie.

Gemak voor potentiële klanten

Zoals eerder vermeld praten wij mensen graag met elkaar. Zo vinden klanten het ook erg fijn om hun zorgen te kunnen communiceren met een werknemer. Door Live Chat toe te voegen op de webshop, zal je direct verschil merken. Geen ladingen e-mails meer, maar korte gesprekken waaruit een concreet antwoord komt. Het scheelt een webshop of retailer dus enorm veel tijd en moeite door simpelweg een chatfunctie te installeren. Dat is echter niet het enige gemak dat ontstaat dankzij deze nuttige tool.

Bovendien creëer je door middel van Live Chat ook real-time gemak voor de potentiële klanten. Met deze tool biedt je bezoekers namelijk een directe manier van communicatie aan. Ze hoeven niet meer te bellen of te mailen. Door simpel een vraag naar een werknemer te chatten, krijgen ze al het antwoord dat ze zochten. Kortom, door een chatfunctie te installeren maakt een webshop of retailer optimaal gebruik van alle profijten. Heb jij een onderneming of werk jij bij een webshop? Stel dan voor om Live Chat toe te voegen!

Exit mobile version